Haussa uusi markkinointipäällikkö yritykseenne?
Markkinointipäällikkön palkkaaminen yritykseen on erinomainen ratkaisu. Rekrytoinnin tarve kertoo yrityksen positiivisesta kehityksestä ja tahtotilasta panostaa markkinointiin ja asiakashankintaan entistä enemmän resursseja – ei pelkästään euroja, vaan myös puhtaita työtunteja.
Onnistuneen markkinointipäällikkö-rekrytoinnin jälkeen yrityksessänne on lisää näkemystä markkinointiin, mutta ratkaiseeko rekrytointi kaikkia markkinointinne haasteita?
Päätä markkinointipäällikön rooli ennen rekrytointia
Lähdetään liikkeelle perusasioista. Etsiikö yrityksenne vahvistusta, tietyn strategisen markkinoinnin toimenpiteen suorittamiseen, vai etsittekö henkilöä, joka vastaa yrityksen markkinointistrategian suunnittelusta ja toimeenpanosta?
Ennen rekrytointia on tärkeä miettiä markkinointipäällikön selkeä toimenkuva ja ensisijaiset vastuualueet. Mieti miten rekrytointi tukee markkinointistrategiaanne ja mitkä ovat tulevan markkinointipäällikön keskeiset liiketoiminnalliset tavoitteet.
Yksi henkilö pystyy harvoin taitamaan koko monikanavaisen markkinoinnin, joten varaudu myös siihen, että tuleva rekrytointinne tarvitsee ympärilleen tiimin tukemaan markkinoinnin toteutusta.
Useissa yrityksissä markkinointipäällikön työajasta osa menee muuhun kuin markkinointiin. Näissä tapauksissa on syytä myös miettiä, sitä onko rekrytointi järkevin tapa ratkaista yrityksen rekrytointitarve?
Mitä markkinointipäällikkö tarvitsee tuekseen?
Nykyaikaisessa monikanavaisessa markkinoinnissa markkinointipäällikkö tarvitsee tuekseen tiimin, jolta löytyy asiantuntijaosaamista eri markkinoinnin osa-alueisiin.
Yksi tekijä voi osata digimarkkinoinnin ja tarinan kerronnan, mutta harvoin sen lisäksi esimerkiksi verkkosivujen, tai verkkokaupan rakentamisen. Jos käsissäsi on tällainen kultakimpale, niin siihen kannattaa tarttua välittömästi – näitä tekijöitä on liikeellä vähän!
Osaamisen lisäksi markkinointipäällikkö tarvitsee työnsä alkaessa tarkan suunnitelman siihen, millaisia odotuksia hänen työlleen on ja miten hänen työnsä tukee liiketoiminnan kokonaistavoitteita. Tavoitteiden lisäksi on tärkeää määritellä myös budjetti markkinoinnille, jotta työntekijällänne on kaikki avaimet markkinointityön suunnitteluun, aloittamiseen ja mittaamiseen.
Muista varmistaa myös riittävä kaupallinen resurssi, jotta markkinoinnin tuottamaa asiakasvirtaa voidaan hyödyntää myös yrityksessänne.
Markkinointipalvelumme säästää rekrytoinnissa
ja tarjoaa tiimin avuksenne markkinointiin
Palvelumme voi säästää useita tuhansia euroja
Brand Team Finland Oy tarjoaa yrityksille palvelua, jonka avulla voit säästää useita tuhansia euroja markkinointipäällikön palkkaamisessa.
Palvelussamme tuomme tiimimme luomaan yrityksellenne markkinointistrategiaa, toimivia toimenpiteitä ja sisältöjä, sekä mittaamaan markkinoinnin onnistumisia.
Integroidumme lähelle liiketoimintaanne ja olemme yrityksellenne aito kumppani kaikissa markkinoinnin osa-alueissa. Meidän markkinointipalvelun hinnat lähtevät alle 1 500 € / kk alv 0% ja tällä rahalla saat yritykseesi yhden henkilön sijasta koko tiimin työskentelemään markkinoinnissanne.
Markkinointipäällikkö - mutta tiimityöllä ja kustannustehokkaasti
Tiimillämme löytyy näkemystä useille eri toimialoille. Palvelumme on ratkaissut mm. Liiga-seura JYP Jyväskylä Oy:n ja energiayhtiö Koillis-Satakunnan Sähkö Oy:n rekrytointitarpeen. Onko seuraavaksi teidän vuoronne?


