Paljon on markkinointipäällikön palkka?
Markkinointipäällikön palkka vaihtelee Suomessa jonkin verran. Palkkaan vaikuttaa kokemus, työpaikan sijainti, sekä yrityksen toimiala ja markkinointipäällikön tehtävänkuva. Viime vuosina markkinointialan keskipalkat ovat olleet lievässä nousussa ja keskimääräinen palkkahaitari liikkuu 3500-6000€ välissä.
Palkkauksen vaihtoehtona on myös ulkoistaa markkinointi ulkoistetulle markkinointipäällikölle. Ulkoistetun markkinointipäällikön hyötyinä verrattuna rekrytointiin on alhaisemmat palkkakustannukset ja laajempi osaaminen verrattuna yhden markkinointipäällikön palkkaamiseen.
Miten palvelu eroaa markkinointipäällikön palkkaukseen verrattuna?
Ulkoistettu markkinointipäällikkö tuo yritykseen mukanaan laajempaa osaamista markkinoinnin kokonaisuudesta.
Etenkin pienissä- ja keskisuurissa yrityksissä markkinointipäällikön rooli on kattava. Markkinointipäällikön palkkauksella etsitään ratkaisua, jossa yhdistyy: markkinoinnin asiantuntija, graafikko, somemanageri, sisällöntuottaja, verkkosivujen päivittäjä ja niin edelleen. Etsitään moniosaajaa, joka osaa taitaa jokaisen osa-alueen, mutta kuinka paljon näitä osaajia on ylipäätään olemassa?
On hyvä miettiä asiaa myös toiselta kantilta kysymällä itseltään: tunnetko monta lentäjää, joka osaa ajaa yhdistelmäajoneuvoa ja isoa rahtilaivaa?
Monikanavainen ja nykyaikainen mainonta tarvitsee osaajat oikeille paikoilleen. Markkinointipäällikön palkkauksella saat yritykseen tekijän, jolla on varmasti kovaa osaamista markkinoinnin yhteen, kahteen, tai jopa kolmeen osa-alueeseen. Loput osa-alueet ja tukea markkinoinnin toteutukseen palkattu markkinointipäällikkö joutuu ostamaan yrityksenne ulkopuolelta, joka tuo lisää kustannuksia ja vähentää samalla kulujen ennustettavuutta.
Ulkoistettu markkinointipäällikkö-palvelu taas tarjoaa yrityksellenne tiimin työskentelemään markkinoinnin parissa. Palvelu yhdistää alansa asiantuntijat oikeille paikoille työskentelemään teidän markkinointinne eteen kiinteällä ja ennustettavalla kuukausihinnalla, joka on usein vielä markkinointipäällikön palkkakustannuksia edullisempi. Lisäksi palvelu on joustavampi ja joustaa mm. liiketoiminnassanne tapahtuviin muutoksiin rekrytointia ketterämmin.
Mitä ulkoistettu markkinointipäällikkö-palvelu tarkoittaa?
Palvelussamme yrityksenne saa markkinointiin markkinointipäällikön lisäksi kokonaisen asiantuntijatiimin työskentelemään markkinointinne parissa.
Tiimi tuo näkemystä ja enemmän osaamista yrityksellenne. Tiimin sisältä löytyy osaaminen markkinoinnin toimenpiteisiin ja nimitetty markkinointipäällikkö hoitaa yhteydenpitoa, strategista suunnittelua ja raportointia yritykseenne.
Palvelun hinnoittelu vaihtelee työvoimatarpeenne mukaan. Hinnat alkavat jopa alle 1 000 € alv 0% /kuukausi, joten pystymme tarjoamaan myös kustannusetua yrityksille.
Tiimistämme löytyy asiantuntemusta mm. seuraaviin palveluihin:
- Markkinoinnin strategia ja suunnittelu
- Digimarkkinointi (Google-, Meta-, ja sähköpostimainonta)
- Graafinen suunnittelu
- Sisällöntuotanto
- Viestintäpalvelut
Palvelumme ovat räätälöitävissä yrityksenne tarpeen mukaan.
Yhteistyömalliimme kuuluu markkinoinnin viikottaiset kehityspalaverit, sekä kuukausittainen markkinointipalaveri, jossa käymme läpi mitattuja tunnuslukuja markkinointinne toteutuksesta ja kehitämme tulevia markkinointikampanjoita.
Panostamme tiimimme koulutukseen ja alan uusimpien trendien tutkimiseen, jotta voimme taata, että yrityksenne saa aina ajankohtaisimman tiedon ja työkalut markkinointiviestinnän tuloksien saavuttamiseen.
Markkinointipäälikön palkka nousee kokemuksen kertyessä
Markkinointipäällikön palkkaan nostava tekijä on työntekijän kokemus markkinoinnista ja ura kehitys voi nostaa palkkausta merkittävästi.
Ulkoistetun markkinointipäällikön kustannus ei taas nouse kokemuksen myötä, vaan ainoastaan liiketoimintanne markkinointitarpeen noustessa merkittävästi. Ulkoistettu markkinointipäällikön kustannukset perustuu siihen, että käyttämänne markkinointitiimin palveluita käyttää suurempi yritysjoukko, jolloin palkkakustannuksia on jakamassa useampi yritys.
Vastuumme palveluntuottajana on pitää resurssimme sillä tasolla, että pystymme palvelemaan jokaisen asiakkaamme korkealla palvelutasolla ja vastaamaan asiakkaidemme muuttuviin palvelun tarpeisiin. Me kehitymme, teidän kehittämiseenne.
Huomioi nämä asiat ennen palkkausta
Markkinointipäällikön palkkakulut
Rekrytointia tehdessä muista ottaa huomioon tulevan markkinointipäällikön palkkakustannukset. Voit saavuttaa saman lopputuloksen luotettavan kumppanin kanssa rekrytointia edullisemmalla kulurakenteella.
Mihin tarvitset asiantuntemusta?
Hahmota mihin osa-alueeseen tarvitsette etenkin asiantuntemusta. Muista, että markkinoinnin kokonaisuuteen tarvitaan monimuotoista asiantuntemusta eri markkinoinnin osa-alueille.
Kokemuksen merkitys palkkaukseen
Markkinointipäällikön palkka nousee kokemuksen mukana. Kokemuksen tuoma osaaminen voi tarjota yrityksellenne laajempaa palvelua, kun taas nuorempi markkinoija voi vasta ottaa käyttöön uusia järjestelmiä.


